Utvalt för dig

Aerin Lauder – med passion för livet och skönheten

Aerin Lauder har sitt ursprung i skönhetsadeln, föddes i New York men har bott i många av världens stora huvudstäder, något som inspirerat henne att skapa det lyxiga livsstilsmärket AERIN 2012. Som barnbarn till den legendariska modeimperieskaparen Estée Lauder insåg Aerin tidigt vikten av sitt arv och betydelsen av att hysa en passion för hårt arbete. När jag mötte Aerin Lauder i Houston insåg jag hur viktigt det är för henne att förse kvinnor med högkvalitativa skönhetsprodukter som de kan njuta av varje dag.

Efter mer än tjugo års arbete inom Estée Lauderkoncernen finns det inget Aerin Lauder inte vet om skönhet. Men hur formade denna ödmjuka och vackra, hårt arbetande kvinna sin egen väg inom den tuffa och oförutsägbara skönhetsindustrin?

AERIN LAUDER

Finns det någon erfarenhet från din ungdom Aerin Lauder som ändrade ditt liv, och i så fall hur?

Att lära av min familj medan jag arbetade på Estée Lauder kom att forma mig till den affärskvinna jag är idag. Min farbror Leonard Lauder sade alltid “Du är aldrig bättre än dina medarbetare tillåter”, och jag har haft förmånen att omge mig med de allra bästa.

Hur formade din flytt till Wien ditt perspektiv på saker och ting?

Att bo i Wien öppnade en yta mot många kulturer och stilideal. Medan jag bodde där reste jag en hel del i Europa, Ryssland, Asien och Mellanöstern. Den erfarenheten fick mig att bestämma att internationell tillväxt alltid skulle vara ett huvudmål för märket AERIN.

Vad är hemligheten bakom dina framgångar Aerin Laude?

Balans. Det är viktigt att hitta balansen mellan arbete och privatliv. För mig kommer familjen alltid i första hand, men när jag arbetar så ligger mitt hela fokus där. Det händer att jag får möjligheten att blanda de båda sfärerna, något jag verkligen uppskattar.

Hur känner du Aerin Lauder inför att vara frontalfigur för Estée Lauder?

Min farmor var en briljant och kreativ affärskvinna. Hon lärde mig att man måste ha en passion för det man gör och vikten av att förstå kunden. Jag är stolt över att vara ansvarig för stil och image på Estée Lauder och över att vara skaparen av AERIN med min egen kollektion av dofter, skönhetsprodukter och hem- och modeaccessoarer.

Kan du nämna några höjdpunkter i ditt liv som hjälpt till att skapa din karriär, Aerin Laude?

Alla mina tidigaste minnen är doftminnen. När man växer upp omgiven av dofter, oavsett var man befinner sig, så finns det alltid saker att prova på eller leka med. Jag tror att min kärlek till dofter började där.

Har du någon personlig doftfavorit i AERIN-kollektionen?

Rose de Grasse är en av mina favoritdofter. Den är den perfekta kombinationen av mina favoritrosor och en lätt doft. Jag brukar spraya den på min hårborste innan jag borstar håret.

Vilket är det bästa rådet du har fått från din farmor Aerin Laude?

Hon var väldigt intuitiv och jag försöker vara på samma sätt. Om något inte känns rätt så gör jag det inte. Hennes bästa skönhetsråd? Farmor sade alltid “Du har bara ett ansikte. Ta hand om det.”

“Idag, när allas liv är stressigare än någonsin, är det verkligen viktigt med egen tid” Aerin Lauder.

Om Estée Lauderkoncernen


Estée Lauder Companies är ett globalt ledande företag inom skönhetsindustrin. Grundat av Estée Lauder och hennes make Joseph Lauder 1946, har koncernen sedan dess vuxit till att omfatta över 25 varumärken inom skönhets- och kosmetikbranschen. Bland dess mest kända varumärken finns Estée Lauder, Clinique, MAC Cosmetics, Bobbi Brown, La Mer, och Too Faced Cosmetics.

Estée Lauder Companies har en imponerande global närvaro med försäljning i över 150 länder och territorier världen över. Företaget fokuserar på att erbjuda högkvalitativa produkter inom hudvård, makeup, dofter och hårvård och har en stark position på både den lyxiga och massmarknaden.

Utöver sina produkter är Estée Lauder Companies även engagerade i flera samhälls- och miljöinitiativ. Företaget har åtagit sig att minska sin miljöpåverkan och främja hållbara produktionsmetoder.

Genom innovation, marknadsföring och starka varumärkesrelationer fortsätter koncernen att vara en drivande kraft inom skönhetsbranschen och förblir dedikerade till att skapa produkter som inspirerar och berikar kundernas liv världen över.

Här har vi samlat fler utvalda artiklar för dig.

Detta är ett samarbete med First Class Magazine USA

Foto: Ismael Penaloza
To Top
Translate »